livetisims

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

PGC Creme-Del 1

Av Simmer Nea - 9 mars 2013 19:16

Grundarsimmen heter Lucy Creme, hennes egenskaper slumpades och blev rätt så bra; Bra på att kyssas, Klumpig, Hopplös romantiker, Sparsam och självklart Gillar inte barn. Hon fick flytta in i en enkel, liten och färggrann stuga i Hidden Springs (som jag inte har bild på -.-). 

 

Hon fick en plötslig önskan att inleda karriär inom Journalism, så jag tänkte varför inte?

 

Sen skickade jag iväg henne till nån slags park mitt i city. Där träffade hon den rike och berömde Sebastian Vandrare, dock var han väldigt svår att imponera på så jag gav upp...


 

Så istället fick hon gå och prata med nån annan kille som liknade en nörd, han hette Luka Ottid tror jag? ;P De blev vänner och jag lät dem gå och äta ute och sen åkte hon hem i tid så att hon skulle orka till jobbet på morgonen.

 

Och jag höll på att glömma! Före de gick in till restaurangen så ställde Lucy sig och skrattade åt en kille som hade blivit nerbrottad av en tjej! :D

 

Nu bär det av till jobbet, första dagen dessutom!

 

Först visste jag inte om jag skulle satsa på Luka men man ska ju skaffa sig en partner tidigt i en PGC eftersom att det kan ta länge att få barn med rätt gener. Så jag satsade på Luka!

 

Efter en kort stund hade de deras första kyss och sen blev de tillsammans.

 

 

Sen fick de försöka att skaffa barn så vi kan få barn så tidigt som möjligt.

 

Nästa dag efter jobbet och en befodran så åkte Lucy hem till Luka för att bjuda ut honom på en dejt.

 

På vägen till utsiktsplatsen så steg de ut ur bilen och Lucy kräktes på vägkanten, det visar sig att hon är gravid! 

 

Denna bild var så fin så jag ville lägga ut den! 

 

När de väl var framme så fick Lucy fria till Luka, självklart sa han ja!

 

Och sen gifta sig (helt oromantisk jag vet).

 

De flyttade till Lukas hus, som jag rev och byggde sen ett nytt på samma tomt. Jag kan bara säga att jag är sjukt stolt över mig själv när det gäller huset! Det finns 3 sovrum i huset och sen 1 ute i den lite "enskilda" stugan. Om ni tittar noga ser ni att övervåningen inte har några tapeter och det stämmer. Lucy och Luka sover i nedervåningen men deras barn kommer sova på övervåningen och i  "enskilda stugan". Närmare bilder kommer sen+att huset kommer till min studio på thesims3.com.

 

Eftersom att Luka jobbar inom Vetenskapen så bestämde jag att han skulle få ha en liten trädgård på bakgården, så han åkte till snabbköpet och köpte lite växter och planterade dem sen.

 

Resten av nästa dag (sista dan av Lucys graviditet) så fick Lucy dansa till barnmusik så att hon skulle ha chans att få tvillingar eller trillingar.

 

Lukas trädgård växer (inte för att vara petig men varför vattnar han växten då det ändå regnar?)

 

Senare på kvällen fick Lucy värkar och de fick åka till sjukhuset, där hon födde 2 pojkar som fick heta Elmer (helt slumpat ur mitt huvud) och Lukas (efter Luka). 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards