livetisims

Alla inlägg under oktober 2012

Av Simmer Nea - 28 oktober 2012 18:37

Det blir ett till landskaps-inlägg men denna gång om Sunset Valley. Och som ni kanske har märk så har jag en ny kategori; "Landskapsbilder". 

                 

Sen så vill jag tacka alla er som besökt min blogg! ;P 

TACK!!! :D

 


Av Simmer Nea - 27 oktober 2012 19:32

Har suttit och förberett 10 bilder som ska visas här på bloggen, det blir alltså tredje inlägget idag! Tjohoo :D!

 

Petra gillar pannkakor!

 

En närbild på tåget.

 

Petra verkar också gillar färgade isglassar!

 

Sim på ridtur i Appaloosa Plains.

 

Min älva "Lurar systemet".

 

Svart enhörning och...ignorera hjorten i bakgrunden tack! ;D

 

Tuva fångar en snigel i "normal" storlek!

 

Pannkaksreklam i Lucky Palms! 

 

Ett ödehus i Moonlight Falls.

 

Och en gammal byggnad i Moonlight Falls.

 


P.S Har du nått du önskade att jag skulle skriva om? Kommentera!

 

 

Av Simmer Nea - 27 oktober 2012 19:15

Ni har säkert märkt den nya designen som TheSims3.com har.

 

Själv tycker jag den är väldigt Sunlit Tides inspirerad, fast väldigt snygg! ;)

Av Simmer Nea - 27 oktober 2012 19:03

Skrev ju inte nått igår men hade helt glömt bort det men whatever, publicerar bilderna idag!

 

         

Riverview är en sjukt fin stad och finns att ladda ner på store här. Ska byta mitt namn från Nea till Simmer Nea nu. 

Av Simmer Nea - 25 oktober 2012 14:00

Skrev detta igår kväll (24.10) eftersom att jag inte skulle ha hunnit skriva idag eftersom att jag idag skall åka hem till min bästis efter skolan och vara med henne resten av dan :P Ialla fall nu till inlägget, detta blir en liten förhandstitt till The Sims 3 Årstider. Är väldigt sen med detta men ialla fall ;)

Obs: jag äger inte någon utav dessa bilder de tillhör EA.

                                         The Sims 3 Årstider släpps den 15 november 

                                                       


I The Sims 3 Årstider kommer dina simmar få uppleva: värmebölja på sommaren, bus eller godis när hösten kommer, ha snöbollskrig under vintern och drabbas av ett eller två blixtnedslag! Och dessutom mycket, mycket mer!

Vintern:

Det kommer med många olika nya festtyper på vintern kan man fira en av dem: Julen såklart! Det kommer med mycket av ny dekoration och en ny klädtyp: Ytterkläder!

(Ledsen över de små bilderna.) De simmar som inte har på sig sina ytterkläder drabbas av naturens vrede, men ingen fara en vän kan hjälpa upp simmen på fötter igen.

 

Inte bara Sunset Valley ändras utan på vintrarna kommer det att snöa överallt: Appaloosa Plains, Bridgeport, Riverview och många fler!

   

 

Om man förbeställer på Origin kommer man få med Limited-Edition saker; också den nya lokalen: Isklubben.

 

Den går att placera ut genom Ändra stad.

 

Våren:

På våren smälter all snö och det börjar regna, åska, blixtra och kan till och med börja hagla! Dina simmar kan gå på vårfestivalen och prova lyckan i en vårflört eller vara med i olika tävlingar såsom; Pajätartävlingen och Äppelfångartävlingen.

Simmarna kommer kunna dejta genom sin dator och de yngre kan bege sig ut på äggjakt. Man kan också plocka blommor.

 

 

Men bara för att det regnar behöver simmarna inte sitta utomhus och tråka, de kan bege sig ut på promenad med paraplyet! (Se ovanför.) Paraplyet kommer finnas i simmarnas katalog och de kan välja och ändra färg på dem, paraplyerna kan också lysa i mörkret! 

 

(Nu börjar bilderna likna nått!)

 





Sommaren:

Sommarbölja, fyrverkerier och stranddagar!

 

 

Äntligen kan simmarna bada i havet! Det kommer finnas en ny maskin: Solprejsbås. Om du har tur blir du tillräckligt solbränd men akta dig bli inte för gräddad! Det kan också regna på sommaren men sällan. 

 

 

Hösten:

Nu ändras de flesta löv till alla höstens färger: gul, röd, brun och orange! Vissa träd behåller sin grönska (gäller främst barrträd.)  

 

(Oops, liten bild.)

Simmarna kan räfsa och hoppa i lövhögar, skära ut pumpalyktor och besöka spökhuset.

 

Spökhuset är ett kaninhål men man kan dock se en mumie eller ett spöke i fönstrena.

 

Simmarna kan gå på en bus eller godis runda och det finns som ni märker de flesta kostymerna! (Nisse, alien, köttätande växt... Hehe!)

 

Och så kommer det ju självklart med en ny varelse: Aliens! Fast man kan också säga att de återvänder från The Sims 2. För er som inte spelat 2:an kan jag säga att de kunde kidnappa simmar och föra bort dem i ett par dar sen när simmen kommer tillbaka kommer den oavsett om det är en man eller kvinna vara gravid! Dem kommer jag dock inte berätta om desto mer, men ni kan läsa om dem här.

Ännu en sak: Väderstenen! Det är ett unikt föremål som kommer om du har Övernaturligt och Årstider registrerat.

 

De fyra övernaturliga varelserna kan ändra väder i stan. Häxorna kan förtrolla stan med sitt förhäxande regn, varulvar kan trolla fram rotarstormen som gör så att de har lättare att hitta sällsynta föremål, vampyrerna kan fixa fram dimmig dimma och finna sitt byte lättare och älvorna kan få alla växter att blomma  med sitt blomregn. 


Så vad tycker ni Hiss eller Diss?

Själv väntar jag 110% på Årstider!

Går att förbeställa på:

CDON.fi 44.95 €

CDON.se 399 kr

ORIGIN (Finland) 44.90 €

ORIGIN (Sverige) 399 kr

Priserna är ändå samma så whatever vilken sida man beställer ifrån! 

Och OBSERVERA! Detta inlägg är copyright d.v.s det får inte kopieras nån text eller annat ur detta inlägg endast om man får tillstånd av mig! 

Av Simmer Nea - 24 oktober 2012 20:05

Vad vill ni läsa om? Hur vill ni att bloggen ska se ut? Hur ofta ska jag uppdatera?

Alla de där frågorna skulle jag gärna vilja få svar på, jag driver för tillfället en slö och tråkig sims blogg... Jag har haft lite mycket just nu med skolan och sånt, besökte tandläkarn och ögonläkarn idag men som tur gick det bra! Förutom att jag hade ett hål :P Funderar på att göra olika recensioner av olika expansioner eller prylpaket. Vad sägs om det? Nåja kommer att börja ta tag i bloggen nu och denna vecka borde detta komma ut:

-Lite info kommande nästa expansion, publiceras: troligen på torsdag.

-Landskapsbilder, publiceras: troligen på fredag.

-Random bilder, publiceras: i helgen.


Så ha tålamod och vänta! ;)

 

Min sim Nea (snyggt namn!) letar efter skatter.

Av Simmer Nea - 19 oktober 2012 19:12

Med Övernaturligt följer det med många nya saker, t.e.x Slipade stenar maskinen. Med hjälp av den kan du slipa ädelstenar på bara nån sekund istället för att skicka iväg den i posten och vänta ett helt dygn!

Den hittar du bland Underhållning-Hobbyer&färdigheter.

   

Av Simmer Nea - 18 oktober 2012 20:56

Det blir bloggpaus resten av denna vecka. Jag kanske får för mig att skriva nått inlägg (vem vet). Jag har höstlov ända tills tisdag nu och vill vila upp mig. Hoppas ni förstår! 

 

P.S Ni är bäst! ;D

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards