livetisims

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

PGC Generation 2-Del 16 "Egypten I"

Av Simmer Nea - 8 september 2013 15:38

Delar upp Egypten-bilderna i två inlägg ;)

 

Mia bokade 4 flygbiljetter till Al Simhara. Det blev en snabb packning. Ronald och Mikaela ville stanna hemma och bara ta det lugnt så därför blev det bara fyra biljetter.

  

Flygresan tog ett par timmar, men den gick bra. Barnen och Mia anlände till Al Simhara på morgonen och barnen utbrast genast: wow!

 

Väldigt varmt var det också, Mia och Allan hade inte så passliga kläder för hettan...fast som tur så hade Mia köpt lite svalare kläder på flygplatsen så där löste det problemet sig.

   

Rätt så nöjd med outfitarna, synd att de bara fick ha på sig dem i 3 simsdar.

 

Speciellt Allan var förtjust i landskapet, han blev nästan borttappad eftersom att han hela tiden stannade och tog kort.

 

Mia gick in till en handel som hette Diversehandel, där köpte hon torkad mat, dusch på burk och ett tält.

 

En av de hundra bilderna som Allan knäppte. 

 

Fast bara värme och utsikt finns inte i Egypten, man får även tungt att andas efter att ha sprungit så mycket...tycker iaf Mia.

 

Efter mycket sightseeing så återvände gänget till baslägret och Mia letade efter ett litet familjeäventyr på en tavla som fanns på lägret. Hon hittade ett passligt uppdrag i en kammare som låg strax bakom lägret.

   

Alla tog ett kvällsmål och sen gick de in i tältena och somnade väldigt tidigt, de skulle ju upp väldigt tidigt nästa morgon!

 

Allan och Mia sov i tältet mot höger --> och Ada å Adriana sov i tältet mot vänster <--

 

Tvillingarna vaknade klockan 5 nästa morgon och medan de väntade på att Mia skulle bli klar i duschen så småpratade de lite.

 

Framme vid kammaren!

 

Mia var genast beredd att slå ner en mumie! Fast som tur så fanns där ingen mumie :D

 

Mia var nyfiken vad som fanns i kistorna och så letade hon hela tiden efter hemliga dörrar!

 

Adriana var mest intresserad av alla gamla föremål som fanns nere i kammaren.

 

När de kom till en "återvändsgränd" så trodde de att de blivit totalt lurade med uppdraget men Mia hittade lösningen!

 

Mia gjorde de mesta jobbet medan barnen tittade på.

 

Till slut var de framme, Mia verkade rätt så lättad över det...

   

Tvillingarna hittade ett par antika stolar, de verkade rätt så intressant tyckte Adriana så hon provade att sätta sig ner medan Ada placerade ut en pruttkudde som hon haft med sig i fickan. :P  

Skatten! :D

 

Mias sökning efter hemliga dörrar gav till slut resultat. 
Del II kommer nån gång imorgon! ;)

PGC
 
 
Ingen bild

Madde

8 september 2013 17:43

Nice:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards