livetisims

Alla inlägg under december 2012

Av Simmer Nea - 30 december 2012 14:03

Hej, jag hoppas ni har haft en god jul! Själv hade jag det jätte trevligt och jag fick ett simsigt paket med Leva livet och Kvällsnöjen i! :D :D:D Har mest testat Kvällsnöjen hittils men jag ska så småningom börja med Leva livet. 

 

Skolan börjar för mig 7:e januari och jag fyller om 2 dar! Jepp, jag fyller 12 år 1:a januari. Men nu äntligen till rubriken, före jul så byggde jag ett hus som jag tänker lägga ut på Exchange

Här är hela huset:

 

   

Insidan uppifrån:

 

Badrummet:

 

Kök/vardagsrummet:

   

Sovrum 1:

 

Var svårt att få hela sovrummet på bild, hoppas det här duger.

Sovrum 2:

 

 

Och en random bild på den gröna postlådan.

 


Jag vet, jag vet att huset är jätte jätte jätte grönt! Men jag ville göra ett lite udda hus för en gångs skull. ;)

Så länge du har: Husdjur, Destination världen och Årstider så går huset bra att ladda ner, och just det huset innehåller inget CC (nedladdat innehåll). Ni hittar huset här.

 


Av Simmer Nea - 24 december 2012 15:04

 

Av Simmer Nea - 22 december 2012 21:15

Hinner klämma in ett litet inlägg nu såhär i juletid ;)

                                  Perfect-Genetics-Gameplay Part 2


Vi ska ha Ronja att besöka Lessen-hushållet. 

 

Det är ett stort och pampigt hus!

Det här är Jon.

  Okej, nu ska vi göra som jag tänkte.

1.Prata med honom en stund tills de har hög bekantskap.

  

2.Flörta och vara lite romantisk med honom.

 

3.Ha deras första kyss.

 

4.Fråga om han vill bli vår pojkvän.

 

5.Fria åt honom.

 

6.Gifta oss.

 

Sen flyttade jag in Ronja med Jon och det var därför jag köpte en lite billig tomt åt Ronja; så att hon sparade pengar! :D 

7.Sist ska vi försöka skaffa barn med honom.

 

Puuh, det tog 5 gånger innan hon blev gravid! Före jag flyttar ut dem vill jag sälja mycket saker i Jons hus så att vi blir rikare xD När jag flyttade dem tror jag att dom hade typ 450 000 simdaler! :O Jepp, Jons saker är värda mycket. Dessutom hade han 10 gitarrer! Jag tog också med mig hans fyra bilar som var värda väldigt mycket pengar ;D 

Det nya huset ligger här:

 

Jag ska börja med att fräscha upp huset lite och möblera om.

   

Nedervåningen är nog min favorit, jag andvände som ni kanske ser mycket från Husdjur.

   

Lämnade ett rum tomt för den/de kommande bebis/bebisarna.

Nu när huset är klart tror jag att jag skall ändra på Jons outfit...

             

Slutet på part 2.


Det blev ett ganska kort avsnitt denna gång (eller?) Jag har redan alla bilder till nästa avsnitt så nu krävs det bara mer ork! :D Ni undrar säkert också var historian är; tro mig har INTE glömt bort den men jag kan säga att deras hus är inte riktigt klart än och inga simmar är ens skapade men den kommer komma och jag jobbar på den ;)

Snart dessutom jul! :D :D :D

   

Av Simmer Nea - 18 december 2012 16:57

Yey, äntligen skriver jag! ;D Jag kommer börja på med en Perfect-Genetics-Gameplay här på bloggen, delvis för att min förra fejlade (min sim fick 10 barn och ingen av dem fick båda generna) och delvis för att jag ska ha nått att skriva om! Har nyss gjort förra första delen som jag ska publicera nu. Om du inte vet vad en PGU är så ska du kika in härOBS: Inte mitt inlägg utan Fantasims.

                                           Perfect-Genetics-Gameplay del 1 

Vi börjar med en grundarsim såklart, jag väljer en tjej eftersom jag gillar att spela med tjejer mer än med killar. Jag väljer kvarteret Riverview. Grundarsimmen får heta Ronja, efternamnet slumpar jag (kommer aldrig på nått bra själv), efternamnet blev Rolander. Nu till Create-a-sim.

 

Hon får rödrosa hår och turkosgröna ögon.

           

Jag flyttar in på en liten tomt för att spara pengar (ni får se senare varför). 

 

Jag ska gifta mig med Jon Lessen (han är rik).

 

Planen är att gå över till honom och bli hans flickvän, sen gifta sig med honom, sen skaffa barn med honom och sen säljer jag all inredning och sen flyttar jag in dem i ett lite enklare hus. 

Slutet av avsnitt 1. 


Så vad tycker ni? Om ni undrar över historian så kommer den också snart ut! ;)

  

Av Simmer Nea - 17 december 2012 20:12

Bildspel med bilder från de senaste dagarna.


Image and video hosting by TinyPic


Inte bästa kvalite`, jag vet, men bättre än inget...

Vissa av bilderna är från min perfect genetic utmaning, vilken jag kommit ganska långt på :) Idag har jag byggt hus till historien som blir av! :D Inget namn är bestämt på den ännu men den kommer nog ut denna vecka! 

 

P.S :D

 

  


Av Simmer Nea - 16 december 2012 21:12

Jag hade julfest på fredag och var på stallets julfest igår och idag på julterrängs ridning. Dessutom krånglar mitt förbaskade tangentbord, får trycka typ varje bokstav ett par gånger före den kommer fram (vilket är SÅ jobbigt). Och sen är det det här med blogglust också, man kan inte tvinga fram ett inlägg, tyvärr... Men nu tänker jag lägga handen på hjärtat och lova er att i alla fall försöka. Eller tycker ni bloggen ska läggas ned..? Har spelat massor den senaste tiden (mest med min Perfect-Genetic utmaning). Mer har jag inte att säga.

 

Arkivbild

 

Av Simmer Nea - 1 december 2012 17:34

Jag hoppas att ni haft en bra lillajul! Själv har jag bakat julstjärnor, umgåts med min systerson och systerdotter och haft det rikti gött! Det blir tyvärr ingen julkalender, eftersom att jag inte riktigt hade nån ide`...Har förresten tänkt börja göra längre inlägg när jag väl skriver så man har nått att läsa om. Nu till detta inlägg ;P

Hårfrisyrer åt kvinnor:

      

Hår med accesoarer åt kvinnor:

             

Det kommer inte med vanliga hår åt männen, endast hår med accesoarer:

           

Kommer också att göra ett inlägg med kläderna som kommer med Årstider! :D

 

 


 

 

 

 

 


Skapa flashcards