livetisims

Alla inlägg under januari 2013

Av Simmer Nea - 15 januari 2013 17:05

Billie älskar att festa och spana in män. 

Hon har stora drömmar och hon

älskar Matthew Hamming och

de flesta kändisar. 

 

Egenskaper:

-Stjärnkvalitet

-Festprisse

-Kockbegåvning

-Hopplös romantiker

-Ambitiös

 

Livslång önskan:

-De rika och berömdas livsstil

Bli en 5-stjärnig kändis, bli värd minst 100 000 simdaler

 

Favoriter: Hiphop, Limepaj, Havsblå

 

Och observera hennes tatuering!  

Jag gjorde Billie till er mina läsare, och om ni har Leva livet, Årstider och Kvällsnöjen så går det bra att ladda ner henne! Ni finner henne HÄR!

 

 

  

Av Simmer Nea - 14 januari 2013 20:15

Ville bara göra en snabb update före jag stänger av datorn, headern kommer förmodligen att updateras snart så håll utkik! Dessutom håller jag på att bygga ett hus som jag verkligen är stolt över. Det är också en ny sim på gång till min studio! Så håll utkik! ;D

 

En sneak peak av huset... Vad tycks?


  

Av Simmer Nea - 14 januari 2013 14:26

                                                          

Som de flesta redan vet så kommer det ett nytt expansionspaket som heter Universitetsliv. Universitetsliv släpps 7:e eller 8:e Mars i hela Europa. Såhär beskriver EA spelet:

Är dina simmar redo att ha kul som förr? När man åker till universitetet öppnas nya möjligheter, från sociala kontakter till karriärsutveckling. Dina simmar kommer att hitta nya sätt att lära sig, från klassaktiviteter till huvudämnesspecifika föremål! Och universitetet handlar inte bara om att plugga. Delta i en demonstration, flörta på ett bålparty-det finns mycket att lära sig utanför föreläsningarna hos studentkåren. Med nya platser som bowlinghallen och Sim-Burgare att utforska, och nya aktiviteter som juicepong eller sprejmålning att roa sig med, kommer dina simmar garanterat att ha kul som förr!


Vad menas med allt detta då?

Jo simmar som är Ungdom-Åldring kan åka till universitetet för att komma vidare med sin karriär mycket snabbare. Bortsett från "Universitet-kvarteret" så kommer det inte med någon ny stad. Det kostar en del simdaler att åka dit (fast inte en förmögenhet).

Vad händer när din sim anländt då?

När din sim eller dina simmar ska åka iväg kommer dens/deras föräldrar ut och vinkar adjö. När du kommer dit ska du först välja var du ska bo, (det är precis som när man flyttar sina simmar till vilket hus som helst). Din sim kommer ha rumskompis/kompisar att bo tillsammans med. Du borde även kunna möblera om på din hemtomt.

Det kommer alltid med en ny varelse, vilken kommer denna gång?

Om jag inte är helt upp och nervänd så är den nya figuren denna gång Lama-maskoten. 

Bilder från The Sims 2 University life:

 

Update:Jag var upp och nervänd! Den nya varelsen är plantsimmen!  ;)

 


Jag vet inte så värst mycket om Universitetliv men detta är det mesta jag kom fram till...om jag skall vara ärlig!

Och sist ett par bilder:

           

Nej, jag menade nu till sist trailern!

;D

 


  

 

 

Av Simmer Nea - 9 januari 2013 17:35

Oj, oj, oj bloggen nu har det hänt en hel del sen sist! Det har blivit ett nytt år, jag har fyllt 12 år och The Sims 3 Universitetliv är nu bekräftat! (+en hel del annat också, hihi!)

 

Och om ni missade livesändningen igår kan ni se den här.

2013 verkar bli ett simsigt år! :D Varför kan ni se nedanför:

-70s, 80s & 90s prylpaket kommer i Januari.

-Universitet liv kommer i början av Mars.

-Island Paradise, där simmar kan åka med båtar m.m...kommer i Juni.

-Ett prylpaket inspirerat med kläder och hår från filmer, kommer i höst.

-Ett till expansionspaket som låter simmarna resa i framtiden, kommer också i höst.


Enligt mig verkar Universitet liv och Island Paradise allra intressantaste. Vet dock inte om jag får Universitet liv när det släpps (femte mars) eftersom att jag till födelsedag fick en ny telefon och till jul två Sims expansioner :S Men vi får se ;) 

Ett par bilder från Universitet liv:

           

Och den enda bild från Island Paradise:

 

  

 

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards