livetisims

Alla inlägg under augusti 2012

Av Simmer Nea - 29 augusti 2012 12:00

Jaa! Besökarrekord!

 

Ett litet steg för vissa men ett stort steg för mig! 

 


Av Simmer Nea - 28 augusti 2012 19:08

Kommer att göra sånahär "färdighetsinlägg" lite då och då. Låter det bra?

 

(Vet att bilden blev failad men bättre än inget :P)


Kräver: Grundspelet

Bra att ha: Egenskapen Atletisk. 

Info: Simmarna kan arbeta på arenan som finns i alla städer. Din sim kan gå ut och jogga, köpa en springmaskin eller köpa en annan maskin som din sim kan lyfta skrot med eller också ta en lektion på arenan (dock går endast detta en enda gång). 

 

Nivåerna:

Nivå 1: Din sim har just lärt sig grundsakerna.

Nivå 2: Din sim kan träna med alternativet "mindre svettigt" så att han/hon inte ska lukta skunk efter träningen.

Nivå 3: Du kan börja träna med alternativet "bra tempo", din sim känner sig pumpad efter träningen.

Nivå 4: Inget? Sorry men har inte skrivit ned den punkten...

Nivå 5: Din sim kan träna med alternativet "kämpa hårt".

Nivå 6: Din sim kan träna andra simmar.

Nivå 7: Din sim kan träna med alternativet "kraftexplosion".

Nivå 8: Inget

Nivå 9: Inget

Nivå 10: Grattis, din sim har bemästrat färdigheten Atletisk! 

Och när din sim kommit upp i level 10 får han/hon ett bevis på detta:

Vet att just denna färdighet inte är så värst intressant, men tyckte iaf att den passade bra som 1:a färdighets inlägg! Ni får rösta på vad ni vill ha som nästa färdighet i omröstningen som finns någonstans ovanför. Imorgon visar jag upp kläder och frisyrer som kommer med Destination världen

Av Simmer Nea - 27 augusti 2012 19:47

Jag vet att detta kommer jätte sent men bloggen startades ju alldeles nyss, men nu kommer en recension för övernaturligt! 

Och kom ihåg att jag inte äger bilderna. 

Man kommer att kunna spela som spöken, varulvar, häxor, ävlor och vampyrer. (Dock kommer zombier också med). Du kan skapa alla olika figurer i CAS (Create a sim). 

Själva "iconen" ser ut såhär:

 

Och framsidan såhär:

 

Figurerna:

Älvor:

Runt icon: Grön.

Elvorna är busiga och kan förvandla sig till sin lilla form (väldigt liten). De kan sova eller bara hänga i ett slags hus för älvor. Dock kan man inte se in dit... Men väldigt coolt iaf! De är duktiga i trädgårdsarbete och karisma. De kan även få växter att blomma. De håller sig ofta till i skogen i Moonlight Falls (står mer om den nya staden lite längre ner). Fast älvorna gillar för det mesta alla ställen i Moonlight Falls. Och se upp; älvorna är busiga!

P.S när det gäller älvorna: jag har ju en bild på en älva i min profilbild också.

Vampyrer:

Runt icon: Precis som i kvällsnöjen rosa glöd.

Vampyrer i Övernaturligt är betydligt starkare och ondskefullare en vampyrerna i kvällsnöjen. De har dessutom häftigare animationer. De kan också hypnotisera folk.

 

Varulvarna:

Runt icon: Brunt.

Varulvarna är ganska normala simmar som förvandlas till varulvar när de är på dåligt humör och självklart när det är fullmåne. De kan förvandla andra simmar till varulvar (kräver hög relation). När de ylar hörs det över hela stan, och särsklidt under fullmåne! Varulvar kan springa på fyra om de känner för de. De kan även skapa flockar (kräver också hög relation) men då kan de jaga tillsammans!

Häxor elr trollkarler:

Runt icon: Gult.

Häxor är kvinnor och männen är självklart trollkarlar. Deras speciallite är magifärdigheten. De kan trolla och blanda elixir, kasta trollformer (goda  & onda). Häxorna kan göra många roliga saker t.e.x förvandla andra simmar till grodor och flyga med sin kvast.

 

Och sen den nya staden!

Moonlight Falls.

 

Om jag ska bedömma på bilden tycker jag att staden verkar mystisk och läskig. Fast ändå väldigt rolig!  

En till bild på staden.

 


Lite annat om zombier:

Vanliga simmar kan bli fövandlade till zombier t.e.x så kan häxorna förvandla dem. Zombierna kan verka en aning läbbiga.

Och akta dig; zombierna kan invadera din tomt.

   

Och ytterligare fler bilder.

                     

Vet att det blev ett kort inlägg men är en aning stressad just nu. 

Jag återkommer imorgon!

 

 

Av Simmer Nea - 26 augusti 2012 17:44

Tack du som besökt min blogg!

 

Yees! Det låter säkert helt galet att jag tycker detta är mycket, men en bra början iaf! Har testat mycket nytt i Destination världen idag. Har t.e.x sett en mumie, utforkat sfnixen och så har jag utforskat en pyramid. Men det finns ett problem; det finns ju en gigantisk sten som kan krossas av "ett mystiskt" föremål från Kina... vad är det för föremål? Jag har letat och letat men hittar inget? Jag har dessutom funnit två ställen med stenar för... Hur ska jag göra? Medans så får ni några bilder.

                 

Har suttit och ordnat inför temat egypten till nästa vecka.

Och jag säger: TACK TILL ER! :D     

Av Simmer Nea - 25 augusti 2012 21:50

 Fast jag spelat en hel del idag och undersökt detdär vattnet så kommer jag inte ihåg om det heter brunn? Hur kan man vara så glömsk? Men hursom helst simmarna ser ganska så lustiga ut när de dyker ner.

     

Haha kolla in simmen ovanför xD Hon verkar inte vilja dyka i igen...

Av Simmer Nea - 25 augusti 2012 20:00

Hej! Det är jag som är Nea. Jag driver en blogg från förut (photobynea) men där kommer jag bara att skriva om fotografering. Förr blev det lite roddigt med sims,foto och allt i ett. Och det är därför denna blogg skapades! 

Standardfakta om mig:

Namn: Nea, i andra namn Marlena.

Ålder: 11 år, fyller 1 januari.

Familj: Mamma, 2 storasystror, en katt, två hundar, en papegoja och en kanin.

Varifrån jag kommer: Är finlandssvensk.

Språk: Både svenska och finska. Mamma talar finska så därifrån fick jag finskan.

Bästis: Safi! Av alla djur d.v.s Men egentligen har jag många goda vänner svårt att välja ;)

Favoritdjur: Katt, hund och häst.

Intressen: Spela sims, ridning och bloggning!

"Sims" fakta:
Vilka spel jag har: Har grundspelet såklart, husdjur och destination världen köpte jag igår. Fast det kommer bli fler med tiden ;)

Egenskaper: Datorsnille, djurälskare, fotograföga, klumpig och drömmare.

Sims tjej eller kille: Helst tjej, tycker det är så svårt att hitta passande kläder till kill-simmarna.

Övernaturligt eller Årstider: Vet ju inte när ingen av dem kommit ut än... Men om jag ska bedömma på bilder och trailer blir det årstider.

Hur länge jag har spelat: Om jag minns rätt så började jag titta på när min storasyster spelade TS2 och det var när jag var 6 år! Sen när jag var 7 år började jag spela själv (TS2). Det var ganska krångligt att fatta allt och att kunna läsa, men det gick riktigt bra och jag började älska spelet! Sen kanske när jag var 8-9 år så gick datan sönder och spelet försvann... Men sen för kanske 2 år sen köpte vi denna dator som jag bloggar ifrån nu och den 24:e februari 2012 köpte jag grundspelet och husjdur (TS3).


Det var lite fakta om mig! Och jag gissar att det kommer gå ganska trögt för mig här i början men sen hoppas jag iaf 10 besökare per dag ;)

Detta kan ni få hoppas på till nästa vecka:

-Recension för Övernaturligt

-Info från Egypten

-Kläder, frisyrer och möbler från Destination välden.

Och mer kommer det nog ;) Bara skolveckan går enkelt så kommer updaten vara bra!

Men detta är som sagt min sims blogg; livetisims.bloggplatsen.se!



Tidigare månad - Senare månad

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards