livetisims

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

PGC Generation 2-Del 12 "Barn"

Av Simmer Nea - 6 augusti 2013 19:27

Måste börja inlägget med att säga att dagen efter att Mikaela träffade Stefan Svard så blev han en åldring...Alla man-simmar i stan var typ snart åldringar eller vuxna, så jag skapade en helt ny sim och flyttade in honom i hushållet! Och jag vet att det är mot PGC-reglerna men hade typ inget annat val? Jag försökte att inte ge honom så bra egenskaper så han är inte perfekt. Säg hej till Ronald West!

 

Han flyttade in i hushållet och blev genast attraktiv till Mikaela!

       

Det gick fort och innan jag visste ordet av så var de ihop!

         

Ovanför kan ni se Anton (svart hår, blåa ögon) och Antonio (blått hår, ljusbruna ögon). Är dom inte söta! :P

   

Mia älskar verkligen sina systersöner, dock är hon inte redo att skaffa barn, än... 

 

Eftersom att det inte blev en arvinge på första försöket, så är Mikaela gravid igen. Rätt så glad verkar hon även fast hon har egenskapen gillar inte barn...

   
Det är viktigt att lära sig grunderna i livet (Toni har inte fått sin makeup på bilden ovanför).

  

När snöflingedagen kom så bakade Mikaela kakor som jag by the way älskar, dom ser så kripsiga och goda ut! 

     

Middag och presentparty med släkten, dock kom ett par oinbjudna gäster som Mia sparkade ut, bad cop! ;) 

 

Höggravid! Snart kommer bebisen/bebisarna...

 

Mikaela och Ronald fortsätter med att lära barnen, denna gång att tala!

   

Plötsligt var det dags! Mikaela såg rätt så lugn ut medan Ronald fick total panik! Valde att hon fick föda där hemma denna gången, mammorna får en bättre relation till barnen när de föds om de föder dem hemma ;)

     

Det blev en pojke även denna gång! Han fick namnet Allan (lätt imponerad, atletisk). När jag hade gett honom namnet så tyckte jag det kändes bekant och då kom jag på det! Kimberly och Markus i min utmaning den gamla goda tiden har ju en son som heter Allan, kommer ni ihåg honom? BILD

   

Mia spenderade väldigt mycket tid med Toni och hon hann även lära honom prata! Pojkarna är alltså fullärda ;)

     


 

Birthday time! Allan blev tyvärr inte vår arvinge, men han blev otroligt söt och ärvde både hårfärg och ögonfärg från Mia och sin morfar!

 

Plötsligt dök Pedro, som blivit åldring, upp på gården. Anton passade på att gå och tala lite med honom, man vet ju aldrig när tiden är inne...

 

Haha, älskar Mia's arbetskläder, så coola liksom! Solglasögon och svart outfit...Jag valde att låta henne bli en specialagent, antar att det är därför hon ser ut som hon ser ut på bilden...

 

Eftersom att mer barn väntas så lät jag Ronald skicka Toni och Anton till varsin internatskola. Toni fick åka till Konstskolan LeFormage eftersom att han fick egenskapen konstnärlig. Anton fick egenskapen tankspridd så jag valde att låta honom gå på den "normalaste" internatskolan; Skolan för fred och kärlek. 

       

Familjeporträtt ovanför! Valde också att ta en inzoomad bild på dom tre nya ansiktena ;) Toni, Anton och Allan. Får se vem som kommer ut nästa gång, kanske Adrian, Alexander, Arthur, Adriana eller Adele? Vilka namnförslag har ni? Nått på A om ni inte redan listat ut det! ;)

PGC
 
 
Ingen bild

Madde

7 augusti 2013 08:47

Jag har förslag: Andreas, Amy, "Aaron" och Adam? Inte säker på att du gillar namnen men förslag, hehe:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Skapa flashcards