livetisims

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

PGC Generation 2-Del 10 "Renovering och smygande"

Av Simmer Nea - 30 juli 2013 20:45

   

När de kom hem från universitetet så var det dags för att åka till stadshuset på den där grejen när man slutat skolan ;) Mia blev Den som antingen blir en idrottstjärna (lögn, hon är polis!), Mikaela blev Mest populär. Genast när ceremonin var klar så packade Jessie och Lily sina väskor och flyttade till Lilys gamla hus. Eftersom att jag skulle börja på generation 2 så tyckte jag det vore bäst att generation 1 skulle flytta ut, men vi kommer säkert få se dem på fester m.m Nu ska jag visa hur huset ser ut efter renoveringen!

   

Källarkorridoren och tvättrummet, love it!

 

Mia's sovrum, svävarsäng och tavlor som Lily målat.

   

Mikaela's sovrum, älskar färgen!

    

Hallen och lite av köket, ny trappa och badrummet har bytt plats.

   

Köket och matbordet.

 

Övervåningen, nytt skrivbord och bokhylla.

 

Badrummet på nedervåningen, dusch istället för badkar. Är mest nöjd med köket och Mikaela's sovrum men allt annat blev väl också rätt okej, eller hur? :)

   

Mia fortsätter med sitt smygande, bugg...Ska prova resetsim nästa gång jag startar spelet, hoppas det fixar sig.

   

Mia hade det lite tråkigt, så hon bestämde sig för att uppdragera spisen till förbättrad matkvalitet.

 

Medan Mia var på jobbet så åkte Mikaela till sin mamma för att se hur hon hade det, hon verkade må bra och hon bar sina finkläder...

 

Sen så ville Mikaela skissa av sin mamma naken (?) och det gick hon med på, men det var Mikaela som var naken och inte Lily? 

 

Det närmade sig klockan 3 (jobbtid!) så Mikaela var tvungen att gå, hon gav sin mamma en kram och sen åkte hon iväg till restaurangen. Mia och hon planerar även att skaffa en katt/hund. Vad tycker ni katt eller hund?

PGC
 
 
Ingen bild

Madde

31 juli 2013 20:36

Fun!:D

 
Stephanie

Stephanie

31 juli 2013 22:43

Haha, första bilden är så klockren! :D .. kul blogg förresten!

http://othersims.blogg.se

 
Rolo

Rolo

3 augusti 2013 22:19

Ibland brukar mina simmar också smyga, har en kompis som också stött på detta. Mina simmar brukar få det efter det att dem fått en utskällning av någon, och det brukar hänga kvar i hela simmens liv, men jag har inte testat resetsim :)

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

simslove

4 augusti 2013 20:21

hahaha, vad rolig den första bilden är XD :D

http://simslove.blogg.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards