livetisims

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

PGC Generation 1-Del 6 "Kärleksdagen..."

Av Simmer Nea - 11 juli 2013 10:32

Hoppas ni är okej med att det kommer fler PGC avsnitt på raken. 

       

På morgonen åkte barnen iväg till vårfestivalen för att samla påskägg, Mikaela hittade ett flott påskägg (eller var det festivalägg?). 

       

Även Lily och Jessie bestämde sig för att åka till festivalen. De provade sin kärlek och fick typ 70 %, båda verkade nöjda över det. 

 

De dansade också i hopp om att bli vårdrottning, vårkung (ni vet vad jag menar?). 

       

Tvillingarna plockade även vårblommor, som tur var så är ingen av dem allergisk mot pollen...Klockan 1 så åkte alla hem, bröllopet skulle börja klockan 3.

 

Och vi hade ju sån tur med vädret :D 

             

Men bröllopet gick ändå bra och jag tror inte att brudgummen eller bruden märkte av regndropparna...Det var en enkel ceremoni på deras bakgråd i ösregnet...

   

Bröllop brukar röra gamla människor mest...

 

Jessies exfru kom också på bröllopet, hon verkade glad för deras skull. Eller? 

   

Hann inte få nån bild på när de skar bröllopstårtan, men tårtan ser i alla fall god ut!

   

Jag trodde att det räckte med ösregn, men tydligen inte...Såklart Jessies gamla chef skulle dö! 

 

Så nu kommer vi anordna en vaka åt honom, Jessie och han var ändå bästa vänner.

    

När gästerna hade åkt så var det dags för M&M att fylla år!

   

Mia fick egenskapen Upprorisk och eftersom Mikaela är arvingen så gav jag henne egenskapen Gillar inte barn. Jessie och Lily har åkt iväg på smekmånad, det får ni läsa om i nästa del. 

PGC
 
 
Chaos

Chaos

11 juli 2013 13:24

Vad fina de blev :)

http://chaossims.blogg.se

 
Ingen bild

lol

4 augusti 2013 23:19

Hur går man på festivaler? (Vet att det är årstider) Men jag undrar bara för varje gång jag spelar, det kommer aldrig någon festival! Och jag vet att många sagt att man kan lägga till den i ändra stad..Men det går ju inte! hur?

Simmer Nea

5 augusti 2013 19:11

Har du väntat tills veckan har börjat (måndag)? Festivalen håller endast på från måndag-lördag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Skapa flashcards