livetisims

Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

PGC Generation 1-Del 1

Av Simmer Nea - 6 juli 2013 19:33

Förlåt att det har varit lite tyst på bloggen men jag har varit upptagen med riktiga livet. Har skapat en ny sim, en som jag verkligen gillar! Grundaren i min 3:e och sista PGC, hon heter Lily Abster (märkte först nu att Abster betyder avstå på portugaliska, hehe...).

 

Som ni ser har hon klarblått hår och lila ögon och hon bor i Aurora Skies. Har inte spelat mycket i Aurora Skies, så det ska bli kul att prova på :) Kommer inte ihåg hennes egenskaper, men två av dem är konstnärlig och gillar inte barn (slumpade egenskaper som vanligt). Hon bosatte sig i en liten stuga utanför centrum och inledde karriär i affärer. 

   

En dag efter jobbet när solen sken beslöt Lily sig för att åka till sommarfestivalen. Hon smakade på en slushtrut (stavning?) och skrinnade lite...obalanserat. 

 

Självklart måste hon ju skaffa en man, d.v.s: onlinedejting! Själv gillar jag verkligen onlinedejting funktionen (kom med Årstider), fast säkert hälften av männen där har redan en relation, även den man som jag valde. Han heter Clark nånting? (Otroligt pinsamt att inte komma ihåg hans förnamn...) Han ser i alla fall ut såhär:

 

Har dock ändrat hans hår på bilden, han hade alltså ett annat hår från början.

 

Lily bestämde sig för att bjuda över honom på middag (höstsallad?), de pratade och kom bra överens. 

       

Nästa dag bjöd hon honom till festivalen, där la hon in första stöten och sen rullade det bara på...och sen flyttade de ihop (vad annars liksom?)! Han kom med mycket pengar och jag har ingen aning hur de plötsligt hade 39 000 simdaler? Hur som helst tyckte att det var dags att flytta till ett större/nytt hus. Har hållit på att bygga ett och det är långt ifrån klart, men dock tillräckligt färdigt för att nån ska flytta in. Ni får inga bilder idag men det kommer bilder när huset är tillräckligt dugligt för att vara med på bloggen.

   

Några dagar senare bjöd Lily och hennes pojkvän ut vänner. Lily bjöd ut sin chef (de är goda vänner) och hennes pojkvän bjöd ut sin son Evan Clark. De pratade lite och sen började det regna, typiskt :P 

 

Fast före de åkte hem så upptäckte Lily nånting :O

PGC
 
 
Ingen bild

Madde

7 juli 2013 09:05

Och hon gillar inte barn... Hoppas att hon tar hand om barnet men det brukar dom väl nog göra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Skapa flashcards