livetisims

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

PGC Generation 1-Del 6

Av Simmer Nea - 26 maj 2013 11:57

Har spelat lite vidare på familjen Creme, så det blir en kort del av PGC:n!

 

Lukas och Elmer kom hem från universitetet och nu var det dags för Lukas att flytta! Bye bye! Detta är inte det sista vi sett av honom, han kommer att dyka upp på fester m.m ;)

 

Elmer fick en lite mer "vuxen" look.

 

Lukas och Cissi var ju bästa vänner, så Lukas tog med sig Cissi. Resten av Creme's saknade sin vovve, så de adopterade nya hundar (valpar)! De är väldigt lika Cissi och jag namngav dem Cesar och Cessi.

 

   

  

Jonas har blivit lite busig och bestämde sig för att busa med sin syster...

 

...men hans mamma kom på honom, och skällde dessutom ut honom.

 

Han ville gärna slippa straffet, så han tog och plockade upp tvätten (och ja, jag vet att det ligger en bränd hamburgare på golvet).

 

Men man kunde ju inte ta bort hans fälla, så hans syster blev helt gul i håret!

 

Efter att Jonas hjälpt till med tvätten så slapp han straffet, Lucy var på spaat den dagen så Elmer fick ta platsen och hjälpa Jonas. Tänk att de är bröder? 

 

Men detta räckte inte, Jonas hade inte lärt sig en läxa...Han fortsatte med att gillra en fälla som kallas "Läskig dator". Han satte även 2 pruttkuddar på sofforna...

  

Ännu en gång trixade han med sin systers dusch...

 

Elmers goda vän Elinor Donnblom från universitetet besökte Elmer.

   

 

Elmer har i hemlighet varit kär i Elinor, så han bestämde sig för att ta steget framåt...Han satsade allt på blommor och the heat of the momet kiss. Det verkade funka och efteråt blev de tillsammans. Och varför inte flytta ihop? :P Elmer frågade henne om de skulle flytta in, självklart sa hon ja!  

Alltså kommer Elinor att bli arvingens fru! Jag tyckte att hon behövde en makeover, och snygg det blev hon!

 

 

Jag tror jag ska låta alla bo i samma hus fortfarande, men när tonåringarna växer upp (6 eller 7 simdagar) så ska de och föräldrarna troligen flytta ut. Ska också verkligen försöka skriva mer PGC-inlägg, lovar! :)

 
 
Ingen bild

Memppe:)

26 maj 2013 14:15

Bra inlägg och jätte söta valpar!!:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards