livetisims

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

PGC Generation 1-Del 4

Av Simmer Nea - 4 maj 2013 11:18

Det har inte hänt så himla mycket i familjen Creme förutom att de har flyttat  

Elmer tog hand om tvillingarna (och lärde Clara gå på pottan) medan hans föräldrar var på en gratissemester i 2 simdagar. Hans bror Lukas var dock inte så intresserad av småsyskonen utan istället så har han börjat busa, han har bl.a: stjält prov, släppt ut 50 000 grodor, kastat ägg på andra simmars dörrar, översvämmat skolan, skolkat och struntat i sina läxor...En dag så åkte han till vårfestivalen istället för skolan.

 

Han har ändå fortfarande lite barnasinne kvar, så han bestämde sig för att leta efter påskägg!

 

Han vann ett gigantiskt påskägg och fann en läskig påskharetomte...Medan det så var Elmer hemma och gjorde sina läxor på sin SimPad(IPad).

 

Vid denna tid hade Lucy och Luka (L&L) kommit hem från sin semester, Lucy tyckte att det var på tiden att hennes son skulle lära sig att köra. Mor&Son... 

 

Eftersom att Elmer är lättlärd så lärde han sig körkonsten fort, dock blev Lucy VÄLDIGT, väldigt stressad!

 

När Lukas kom hem från sin påskjakt så kom Luka ut och skällde ut honom, för allting han gjort...

 

Och då var det ju dags för tvillingarnas födelsedag! Egenskaperna blev slumpade och dessutom ganska bra, Clara fick Älskar värmen och Jonas fick Fiskare. Inte illa! Närbild på deras ansikten:

 

Deras rum blev så här:

   

 

Mor&Dotter 

En kväll bestämde Clara sig för att gräva bland sin brors kostymer, visst blev hon rätt så söt?

 

Lucy bestämde sig för att ta ett lerbad i deras bastu, Elmer och Jonas kände för att delta i bastubesöket!

 

Men samma kväll hände nånting hemskt...Clara började brinna!

 

Hon buggar på bilden,typiskt! 

Jag blev rätt så panik, hon kunde ju dö! Jag bad henne skynda sig till duschen och släcka sig själv men...det var försent! Haha, blev ni lurade? Clara överlevde nog:


Men det var nära! 20 sekunder och hon hade dött!

 

Räddaren blev dock Elmer, han släckte lågorna, medan den lata brandsläckaren drack kaffe på stationen (gissning).

 
 
Ingen bild

Memppe:)

4 maj 2013 14:55

Vad Clara och Jonas äe söt!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Skapa flashcards