livetisims

Alla inlägg under april 2013

Av Simmer Nea - 13 april 2013 11:02

Dag 13:--Den finaste simmen jag någonsin gjort?--

Jag gör sällan vackra simmar, inte heller unika för den delen...men en sim vars utseende jag verkligen gillar är nog Chloe i Iskall kärlek! Hon är kanske inte så unik i utseendet men hon är vacker!

 

Hon kommer säkert ut på min studio i framtiden men det blir då. Nu ska jag sluta skriva, hejsvejs!

Av Simmer Nea - 12 april 2013 21:14

Tänkte tipsa er om ett par barnrumsset, själv tycker jag att de är otroligt söta! Alla kommer från VitaSims3. Först kommer lite "flickiga" set. Det är Barbie&Bratz set! När jag var liten gillade jag mest barbie men jag hade inte så mycket intresse hos bratz, alla är vi olika! Ni kommer som vanligt till nedladdningen när ni klickar på bilden!

 

Nästa set tycker jag själv verkligen är jättegulligt och det är till för småbarn och bebisar!

     

Nästa är inte riktigt ett set men det är massor av gosedjur! Vem gillar inte gosedjur? 


Nu kommer ett till flickigt set, det kan man ge åt sin lilla prinsessa!

De 2 nästa är racing-setet och seglings-setet!

   

Det sista setet är ett enkelt set om du inte vill ha något speciellt och jag har även laddat ner det, det ser ut såhär:

 

Man kan självklart ändra färg på alla dessa men de kommer i den färg de kommer! ;) Hoppas ni gillade setena och det är bara att ladda ner!     

Av Simmer Nea - 12 april 2013 20:45

Dag 11:--Favoritegenskaper (nämn 3 st)?--

Jag använder en egenskap på nästan alla simmar jag skapar; Kockbegåvning! Den här och den här simmen har egenskapen. Dock har jag börjat med att inte överanvända den, nu för en tid sen. Den andra egenskapen jag ofta använder är nog hopplös romantiker, jag vet inte, gillar väl "romantiska simmar" antar jag! :P Den tredje egenskapen är familjeinriktad och den använder jag eftersom att jag älskar att simmarna får många barn! Familjen Eddie hade ju typ 6 barn! :O 

 

Bild på Sam Scroll (före detta Sekemoto) när han skulle ta en tupplur så kom det en creepy gubbe och satte sig brevid honom...

Dag 12:--Tjejsimmar eller killsimmar?--

Denna fråga är lätt, det är klart att det är tjejsimmar! Jag tror att det beror på att jag själv är tjej, och så är det lättare/roligare att välja kläder till tjejerna än till killarna.

 

Bild på den senaste medlemmen i familjen Scroll, nämligen Charlie Scroll! Är han inte OTROLIGT söt?! :P

Av Simmer Nea - 10 april 2013 19:33

Det har släppts både en trailer för Island Paradise och en bild på omslaget!

 

Rätt så snyggt och blått tycker jag! ;) Trailern:

Och dessutom så kommer det en livesändning den 16:e april, d.v.s på nästa tisdag! Den hittar du HÄR! Den startar 20:00 finsk tid, och i Sverige 19:00. Och, jag höll på att glömma, man kan nu beställa Semesterparadis på Origin, här.

 

För er som missat eller inte sett så är det idag (10.4) 78 dar kvar till Semesterparadis, exited! :D

 

 

 

  


Av Simmer Nea - 10 april 2013 19:23

Dag 10:--Favoritkarriär?--

Jag gillar många av karriärerna men min favorit är nog affärer, tror jag...jag gillar att man inte behöver nån specifik färdighet utan att man endast behöver vara vän med sin chef! Jag kanske gör ett inlägg om nån karriär framöver men inte idag. Ska göra ett till inlägg nu så...vi ses! :P

 

Bild när min sim har en såkallad "fest" i sin trädkoja! Cute...

Av Simmer Nea - 9 april 2013 20:20

Ursäkta att inläggena kommer så sent på kvällarna, ska försöka skärpa mig! :) 

Dag 8:--Favorithushåll?--

Jag har spelat på detta hushåll rätt så länge, det är familjen Scroll! Jag tror att jag har skrivit om Cindy (grundaren) men hittar inte inlägget (:S), nåja det är min legacyfamilj och de är verkligen bäst! Jag skriver inte mycket mer om de nu men det kommer ett inlägg om bara dem!

 

Bild på Cindy när hon föder deras senaste bebis. xD

Dag 9:--Favoritstad?--

Jag har många favoriter men jag gillar nog Sunset Valley och Lucky Palms bäst! På hösten gjorde jag ett litet inlägg om Sunset, det hittar ni HÄR.

 

I Sunset Valley finns ett vackert vattenfall! Beautiful! Ska försöka skriva imorgon, om jag hinner, jag ska på teater med skolan och dessutom träningar efter det (inför Stafettkarnevalen, tjohoo!)...men vi får se, ska försöka! ;P

Av Simmer Nea - 8 april 2013 19:26

Punkt 8 på listan är ju mitt favorithushåll men tyvärr har jag inte hunnit ta bilder eller liknande så det blir imorgon istället! Kort inlägg men viktig info!

 

Bild från Sunset Valley...

Av Simmer Nea - 7 april 2013 09:25

Före jag börjar vill jag bara säga tack för att ni läser och besöker min blogg, TACK! :P

Dag 7:--Katt, hund eller häst?--

Jag tycker själv jätte mycket om djur och på fritiden rider jag också, så denna punkt är svår...hemma hos oss har vi en kanin, 2 hundar, en papegoja och en katt (Safi).

 

Random bild på Safi. 

I Sims har djuren kanske inte lika mycket betydelse men jag gillar alla tre...men om jag måste välja blir det häst! Jag gillar att simmarna kan rida på dem och tävla, jag gillar även hur man kan ändra deras utseende. Dock önskar jag att det fanns ponnyer som barnen kunde rida på men...det gör det inte.

 

Super, duper gammal bild, rätt så söt va? :P

Skapa flashcards