livetisims

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Familjen Scroll

Av Simmer Nea - 29 april 2013 19:51

Tänkte skriva om familjen Scroll nu (som jag i misstag i spelet döpt till Scorll). De bor i Sunset Valley i ett hus som jag byggt:

 

Lite konstigt jag vet :P Hursomhelst så är detta en legacy familj och grundaren är Cindy Scroll:

 

Jag ändrade hennes look under hennes medelålderskris, så hon såg ut lite annorlunda från början. Hennes egenskaper är: Flörtig, Modig, Händig, Kockbegåvning och Sparsam. Hon är gift till en sim som lever i Sunset Valley, Leighton Sekemoto, fast han heter nu Leighton Scroll. Han har ju också en son, Sam Scroll (Sekemoto) och Cindy hjälpte till med att uppfostra honom. Cindy är i nivå 5 i händighet, nivå 9 i matlagning och jobbar i Affärer 5. Sam är en ungdom och han har gått på universitetet och tagit examen (fast egentligen inte eftersom att mitt spel buggade så jag var tvungen att hoppa av -.- men han fick ändå sitt CV) och han jobbar i musik 4. Han är väldigt kreativ, egenskaperna är: Kockbegåvning, Ivrig, Virtuos, Avantgardist, Konstnärlig och Fiskare. Han är har bemästrat gatukonst, är i nivå 8 i målning, gitarr nivå 3 eller 4 och nivå 2 eller 3 i matlagning. På universitet träffade han även en tjej som han föll för; Mika Moore. De bor nu tillsammans och har en egen stuga på bakgården.

 

 

 

Bilder från deras stuga:

     

De kommer säkert att gifta sig i framtiden, men tills dess så har jag nog byggt en kyrka att gifta sig i! ;)

Sam har 2 halvbröder; Samuel och Charlie. Samuel kommer från Sam och Charlie från Cindy. S:et och C:et. Samuel är äldre och blev just en tonåring, hans egenskaper är: Våghals, Atletisk, Tungsovare och Oemotståndlig. Jag har inte stylat om honom ännu men så här såg han ut som barn:  

 

 

Hans lillebror Charlie har ni nog sett förr på bloggen;

 

Han är ju såå söt! Klumpig, Geni och Datorsnille. 

 

 

 

Bilder från huset:

 

     

Om ni undrar hur jag får hela rum att synas på bilderna så är det för att jag trycker på Tab-knappen, som vanligtvis är ovanför Caps Lock på tangentbordet. Kommer troligtvis göra en guide om olika knappar framöver! Kolla förresten in den nya omröstningen och rösta! :P 

 
 
Ingen bild

Memppe:)

30 april 2013 15:55

Bra inlägg! Jag har röstat:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards