livetisims

Alla inlägg under mars 2013

Av Simmer Nea - 16 mars 2013 22:02

 

Jag rekommenderar att du läser tidigare delar om du inte läst tidigare annars blir det svårt att förstå

Del 1

 

Chloe-Röd

Charlie-Grå

Brenda-Mörkblå

 

  

Brenda:"Åhh, har hon inte gått snart?"

Utanför baren:

Chloe:-Men då syns vi väl här imorgon klockan 5?

 

Charlie:-Ja absolut, klockan 5! *ler*

 

-Hejdå Charlie!

-Bye bye Dhloe, öh jag menar Chloe! *rodnar även fast ingen ser*

 

Brenda:-Skulle vi inte träffas vid boet dumbom? Fast det är ju klart du har viktigare saker för dig än att vara med mig! 

 

-Men Brenda! Jag bara gick hit för att få en drink men så träffade jag en tjej som var riktigt trevlig och sny...*Brenda avbryter honom och säger nåt*

 

-Jaså en tjej! Vad hette hon?

-Hon heter Chloe, Chloe Jefferson! Du kanske såg henne? Hon hade bruna ögon, mörkröda flätor och...*Brenda avbryter honom igen*


-Nej jag har inte sett henne *ljuger*, men låt oss bara gå till boet nu, solen går upp snart...

-Javisst, och du förlåt för att jag inte kom, jag är ledsen! Kom nu så springer vi!

 

De springer till vad de kallar "boet".

På morgonen hos Chloe klockan 09:46.

 

*gäsp!* "Bäst jag går ner och äter nått!" *gäsp!*

 

Chloe går ner och äter lite glass medan hon beundrar utsikten från sin lägenhet.

 

Hon går ut på sin balkong och tänker: "Jaha, idag ska man på dejt..nej det är bara en vanlig rundtur ju! Vad är det för fel på mig? Vi känner ju knappt varandra men...han var ju så snygg...!"

  

Efter frukosten bestämmer Chloe sig för att åka och shoppa. 

Samtidigt vid "boet":

 

-Brenda jag vet att du inte gillar att jag går ut med Chloe, men vi gjorde slut för nån vecka sen, du har väl kommit över det visst?

-Ja, självklart! *ljuger*

-Så nu undrar jag vad du tycker? Är jag snygg?

-Ja, jag antar det?

När Chloe är hemma från affären så byter hon också om och fixar sig inför "dejten".

   '

"Åh! Jag undrar om han kommer gilla min klänning, och hur jag har mitt hår...?"

Senare på kvällen vid baren:

  

-Hej Charlie! Äntligen är du här!

-Hej du! Wow vad snygg du är! 

-Tack! *rodnar*

 


-Jag hoppas det är okej att vi först åker på bio och sen åker vi till restaurangen? 

-Ja, självklart hur du själv vill! *ler stort*

 

Efter bion, när de ska sätta sig i taxin så märker de ej att Brenda står och iakttar dem...

 

"Det verkar ju inte vara nått speciellt mellan dem, än ialla fall..."

 

-Du Chloe...Jag hade verkligen trevligt så...här har du! *räcker en lila blombukett åt Chloe*

-Wow, så vackra de är! Tack Charlie!

 

Charlie charmar verkligen Chloe och till sist kysser han henne...


Ursäkta "minnesrutan"...

Medan de kysser varandra så händer nått med Brenda...

  '

"Herregud! De har kyssts! Jag känner det!"

 

"Vad ska nu hända? Allt blir ju en katastrof!"


Jaa, vad säger ni? Vad är det Brenda inte gillar hos Chloe? Och vad ska hända nu när Charlie och Chloe är kära? Det får ni läsa om i nästa del! :P
   

Av Simmer Nea - 16 mars 2013 20:23

Har sparat på en massa downloads en tid nu och nu kommer de alla i ett inlägg! 

 


Big flower dress, från All-about-style

 

Teen sweatshirts, från All-about-style

 

Tapered ankle pant, också från AAS

 

Prom grown empire, även denna från AAS

Long leggings, från Lorandiasims3

 

Whitmore bedroom (set), från TSR, gjort av sim_man123

Bay loft kitchen (set), från TSR, gjort av sim_man123


Om du vill ladda ner nått är det bara att klicka på bilderna, men på de 4 första downloadsen (de från AAS) så går det till såhär; du klickar på bilden och scrollar ner till rätt bild och sen klickar du på download! Hoppas ni fattar vad jag försökte säga till er, är så otroligt dålig på att förklara men... :P


P.S Ingen av bilderna i detta inlägg tillhör mig!

Av Simmer Nea - 16 mars 2013 08:11

Detta är ett litet "onödigt" inlägg men ville bara säga hur det ligger till. Jag hade förväntat mig att Universitetsliv skulle komma i postlådan igår men nej, det gjorde det inte...Så jag blev rätt så sur igår! Men jorden går ju inte under för det (bara nästan), så nu väntar jag till nästa vecka istället. Jag hade tänkt ta bloggpaus men jag bestämde mig för att jag kanske kan spela på familjen Creme istället (min PGC). Annars så har jag inte spelat sims på hela veckan :O

 

Närbild på pannkakor, yummie! :P

Av Simmer Nea - 9 mars 2013 19:16

Grundarsimmen heter Lucy Creme, hennes egenskaper slumpades och blev rätt så bra; Bra på att kyssas, Klumpig, Hopplös romantiker, Sparsam och självklart Gillar inte barn. Hon fick flytta in i en enkel, liten och färggrann stuga i Hidden Springs (som jag inte har bild på -.-). 

 

Hon fick en plötslig önskan att inleda karriär inom Journalism, så jag tänkte varför inte?

 

Sen skickade jag iväg henne till nån slags park mitt i city. Där träffade hon den rike och berömde Sebastian Vandrare, dock var han väldigt svår att imponera på så jag gav upp...


 

Så istället fick hon gå och prata med nån annan kille som liknade en nörd, han hette Luka Ottid tror jag? ;P De blev vänner och jag lät dem gå och äta ute och sen åkte hon hem i tid så att hon skulle orka till jobbet på morgonen.

 

Och jag höll på att glömma! Före de gick in till restaurangen så ställde Lucy sig och skrattade åt en kille som hade blivit nerbrottad av en tjej! :D

 

Nu bär det av till jobbet, första dagen dessutom!

 

Först visste jag inte om jag skulle satsa på Luka men man ska ju skaffa sig en partner tidigt i en PGC eftersom att det kan ta länge att få barn med rätt gener. Så jag satsade på Luka!

 

Efter en kort stund hade de deras första kyss och sen blev de tillsammans.

 

 

Sen fick de försöka att skaffa barn så vi kan få barn så tidigt som möjligt.

 

Nästa dag efter jobbet och en befodran så åkte Lucy hem till Luka för att bjuda ut honom på en dejt.

 

På vägen till utsiktsplatsen så steg de ut ur bilen och Lucy kräktes på vägkanten, det visar sig att hon är gravid! 

 

Denna bild var så fin så jag ville lägga ut den! 

 

När de väl var framme så fick Lucy fria till Luka, självklart sa han ja!

 

Och sen gifta sig (helt oromantisk jag vet).

 

De flyttade till Lukas hus, som jag rev och byggde sen ett nytt på samma tomt. Jag kan bara säga att jag är sjukt stolt över mig själv när det gäller huset! Det finns 3 sovrum i huset och sen 1 ute i den lite "enskilda" stugan. Om ni tittar noga ser ni att övervåningen inte har några tapeter och det stämmer. Lucy och Luka sover i nedervåningen men deras barn kommer sova på övervåningen och i  "enskilda stugan". Närmare bilder kommer sen+att huset kommer till min studio på thesims3.com.

 

Eftersom att Luka jobbar inom Vetenskapen så bestämde jag att han skulle få ha en liten trädgård på bakgården, så han åkte till snabbköpet och köpte lite växter och planterade dem sen.

 

Resten av nästa dag (sista dan av Lucys graviditet) så fick Lucy dansa till barnmusik så att hon skulle ha chans att få tvillingar eller trillingar.

 

Lukas trädgård växer (inte för att vara petig men varför vattnar han växten då det ändå regnar?)

 

Senare på kvällen fick Lucy värkar och de fick åka till sjukhuset, där hon födde 2 pojkar som fick heta Elmer (helt slumpat ur mitt huvud) och Lukas (efter Luka). 

Av Simmer Nea - 9 mars 2013 14:20

För nån dag råkade jag ta bort familjen Rolander utan att spara dem eller nått (klantiga mig!), de hade fått 2 barn och jag skulle bygga ett nytt hus åt dem men då tog jag bort dem! :( Så säg adjö till familjen Rolander...

...och säg hej till familjen Creme!

   

Haha...nu undrar ni säkert varför jag ej bara startade om med Rolander och fortsatte spela med dem, jo jag tyckte det var lite jobbigt att skriva in varenda detalj i inläggena så jag ville ha en fräsch start+att jag ville prova spela nånstans där jag sällan spelar så jag valde Hidden Springs och så gjorde jag en ny sim! Jag kommer att ha kvar PGG kategorin men inte skriva i den, jag kommer istället publicera alla PGC inlägg i kategorin Mitt spel! Hoppas ni förstod vad jag menade!

Av Simmer Nea - 8 mars 2013 19:40

Förlåt för att jag inte skrivit på 8 hela dar! Jag har inte haft varken blogglust eller simslust, man kan väl säga att jag tog en blogg paus men jag informerade ej er (ska förbättra mig i framtiden, lovar!). Ska i alla fall starta spelet nu och...? Tjaa, vi får väl se! Jag kanske tar lite bilder och gör nästa del till Iskall kärlek, eller så laddar jag upp en ny sim till Min studio...Jaa, vi får se! Och jag höll nästan på att glömma; Universitetsliv släpptes ju igår! Dock kommer jag troligen få mitt spel på måndag men då lovar jag massor av bilder och info! 

 

(Bild på ett vattenfall i Moonlight Falls)

Av Simmer Nea - 1 mars 2013 14:47

ÄNTLIGEN! Äntligen är jag redo att börja skriva på min nya historia! 

  

Chloe-Röd 

Charlie-Grå

Brenda-Mörkblå 

Gästsim-Kristina på baren-Orange

Bartendern-Gul

 

När nån tänker nåt så är det inom ", t.ex "Wow" 

 

Chloe: "Jaha, då var man tillbaka här i Bridgeport! Det var ju år sen sist men nästan allt ser likadant ut..."

 

Chloe: "Här är det Gastvägen 3, i vilken lägenhet skulle jag bo i nudå? Just det 18b!"

    

Chloe: "Herregud, det är otroligt! Modernt, hemtrevligt och så luktar det vanilj på köpet!"

 

Chloe: "Och en synth! Jag som älskar musik...Aha, det måste vara mamma som skickade med synthen med flyttfirman! Gud vad jag saknar henne!"  

 

Chloe: "Haha, jag har inte spelat på länge!" *ler stort*

 

Chloe: "Vilken bekväm soffa, och snygg TV och tavlan...!"

 

Chloe: "Hoppas övervåningen är lika vacker som nedervåningen!"

 

Chloe: "Fin utsikt ialla fall!" *tittar ut genom fönstret*

 

Chloe: "Vilken säng! Och vilken dator! Och vilka lampor! Alltså jag har inte varit lyckligare än såhär på länge!"

*skrattar lyckligt"

 

Chloe: "Få se nu, finns det några jobb lediga? Trädgårdsskötare, dagmamma, polisassistent, kostymsömmare? Nej, inget av det här passar ju mig...*suckar* Nåväl mamma skickade ju med lite pengar så jag klarar väl mig ett tag, nu vill jag nog åka och kolla in mer av Bridgeport! Ja, jag går till Waylons gast!"

 

Chloe: "Jag kommer inte ihåg att det låg såhär nära hamnen?"

 

Chloe: "Här var det full gång ser jag; bartendern tar emot beställningar, nån sitter och väntar på sin beställning och så släpper folk loss på dangolvet! Vänta nu? Är inte det där...jo det är Kristina! Bäst jag går fram och hälsar, hoppas hon kommer ihåg mig..."

På samma gång nån helt annanstans i stan:

 

Brenda: "Var håller Charlie hus? Vi skulle ju träffas vid boet? Hoppas han bara inte har...nej sluta tänka så Brenda, Charlie är okej så det så!"

 

 

Chloe: -Hej Krisse! Kommer du ihåg mig?

Kristina: -Öhumm...Chloe, Chloe Jefferson! Vi gick i samma klass i högstadiet, eller hur?

Chloe: -Ja exakt! Du är dig allt lik sen sist jag såg dig!

Kristina: -Haha, ja du också, men vad fick dig att komma tillbaka? Du åkte iväg så snabbt med din familj sist, jag trodde du aldrig skulle komma tillbaka!

Chloe: -Tjaa, jag saknade stället...du vet alla partyn, klubbar och Bridgeportlivet! Dock så bor jag själv nu, min mamma stannade kvar i Riverview.

Kristina: -Jaha okej! Jag antar att du saknat alla välgjorda drinkar också? *Chloe nickar och ler stort* Du borde smaka den mest nya drinken här på Waylons Gast, den heter Måsteprovadrinken! Hursomhelst måste jag kila nu har lite bråttom, hoppas vi ses snart igen!

Chloe: -Ja vi får hoppas det! *ler och vinkar*

 

Chloe tar Kristinas råd och sätter sig ner på en barstol och fångar bartenderns uppmärksamhet.

 

Chloe: -En Måsteprovadrink tack!

Bartendern: -Ska bli! 

 

Bartendern: -Här varsågod! Det blir 7$.

Chloe: -Tack och här har du pengarna! *ger pengarna och tar drinken*

Charlie: -Har jag sett dig förr eller är du ny här?

Chloe: -Nej jag tror inte det, jag har bott här förut men det var längesen. Jag heter Chloe Jefferson, dudå?

Charlie: -Jag heter Charlie Sun, och jag är också ny här eller ny och ny...jag har bott här i ett par månader nu.

Chloe: -Okej, trevligt!

Charlie: "Shit asså, vad ska jag säga? Hon verkar ju snäll och dessutom skitsnygg!"  

  

Charlie: -Öh...Jag kanske skulle kunna få äran att guida runt dig i staden? Eller jag menar alltså du har ju bott här förr men...öh...ändå? "Jag kan slå vad om att min röst lät helt ostadig!"

Chloe: -Det skulle jag kanske behöva, och ja vi känner ju knappt varandra men du verkar vara en schyst kille! Vad sägs om att vi träffas här imorgon klockan 12:00 eller är du upptagen?

Charlie: "Svara då, svara då!" 

-Öh, ja jag är tyvärr upptagen då, men vad sägs om imorgon klockan 5 på kvällen? Vi kan träffas här om du vill?

Chloe: -Okej! *ler*

Charlie: -Och se till att vara tillräckligt utvilad, det blir en lång kväll! *ler ostadigt*

Chloe: -Visst! *ler ännu mer*

De fortsätter småprata men märker inte kvinnan som kommer in till baren...

Brenda: -Charlie är det här du...! *hon avbryter sig när hon ser vem han pratar med* "Det kan väl inte vara, joo det måste det vara...Chloe!"

Brenda, den mystiska kvinnan rusar in på toaletten.

 

Brenda: "Hur, och varför? Hur vågade Chloe sig tillbaka hit efter vad som hände? Och varför gjorde hon ens det? Kommer hon ens ihåg mig och vad som hände den där natten...?"



Vad tyckte ni om del 1? Jag lovar att det kommer bli mer spännande men det är väl en början antar jag! ;)

   

Av Simmer Nea - 1 mars 2013 13:23

Ni har väl inte missat att det kommer bli en till livesändning ikväll? Ni som tittade förra gången märkte kanske att EA hade lite problem? Denna gång kommer det att handla enbart om Universitetliv! 6 dagar kvar! 

           

OBS! Bilderna är ej mina!


Ni kan se livesändningen här klockan 19.00 i Sverige och klockan 20.00 i Finland.

 

P.S Kolla in den nya omröstningen och rösta! 

Skapa flashcards