livetisims

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Iskall kärlek-del 1

Av Simmer Nea - 1 mars 2013 14:47

ÄNTLIGEN! Äntligen är jag redo att börja skriva på min nya historia! 

  

Chloe-Röd 

Charlie-Grå

Brenda-Mörkblå 

Gästsim-Kristina på baren-Orange

Bartendern-Gul

 

När nån tänker nåt så är det inom ", t.ex "Wow" 

 

Chloe: "Jaha, då var man tillbaka här i Bridgeport! Det var ju år sen sist men nästan allt ser likadant ut..."

 

Chloe: "Här är det Gastvägen 3, i vilken lägenhet skulle jag bo i nudå? Just det 18b!"

    

Chloe: "Herregud, det är otroligt! Modernt, hemtrevligt och så luktar det vanilj på köpet!"

 

Chloe: "Och en synth! Jag som älskar musik...Aha, det måste vara mamma som skickade med synthen med flyttfirman! Gud vad jag saknar henne!"  

 

Chloe: "Haha, jag har inte spelat på länge!" *ler stort*

 

Chloe: "Vilken bekväm soffa, och snygg TV och tavlan...!"

 

Chloe: "Hoppas övervåningen är lika vacker som nedervåningen!"

 

Chloe: "Fin utsikt ialla fall!" *tittar ut genom fönstret*

 

Chloe: "Vilken säng! Och vilken dator! Och vilka lampor! Alltså jag har inte varit lyckligare än såhär på länge!"

*skrattar lyckligt"

 

Chloe: "Få se nu, finns det några jobb lediga? Trädgårdsskötare, dagmamma, polisassistent, kostymsömmare? Nej, inget av det här passar ju mig...*suckar* Nåväl mamma skickade ju med lite pengar så jag klarar väl mig ett tag, nu vill jag nog åka och kolla in mer av Bridgeport! Ja, jag går till Waylons gast!"

 

Chloe: "Jag kommer inte ihåg att det låg såhär nära hamnen?"

 

Chloe: "Här var det full gång ser jag; bartendern tar emot beställningar, nån sitter och väntar på sin beställning och så släpper folk loss på dangolvet! Vänta nu? Är inte det där...jo det är Kristina! Bäst jag går fram och hälsar, hoppas hon kommer ihåg mig..."

På samma gång nån helt annanstans i stan:

 

Brenda: "Var håller Charlie hus? Vi skulle ju träffas vid boet? Hoppas han bara inte har...nej sluta tänka så Brenda, Charlie är okej så det så!"

 

 

Chloe: -Hej Krisse! Kommer du ihåg mig?

Kristina: -Öhumm...Chloe, Chloe Jefferson! Vi gick i samma klass i högstadiet, eller hur?

Chloe: -Ja exakt! Du är dig allt lik sen sist jag såg dig!

Kristina: -Haha, ja du också, men vad fick dig att komma tillbaka? Du åkte iväg så snabbt med din familj sist, jag trodde du aldrig skulle komma tillbaka!

Chloe: -Tjaa, jag saknade stället...du vet alla partyn, klubbar och Bridgeportlivet! Dock så bor jag själv nu, min mamma stannade kvar i Riverview.

Kristina: -Jaha okej! Jag antar att du saknat alla välgjorda drinkar också? *Chloe nickar och ler stort* Du borde smaka den mest nya drinken här på Waylons Gast, den heter Måsteprovadrinken! Hursomhelst måste jag kila nu har lite bråttom, hoppas vi ses snart igen!

Chloe: -Ja vi får hoppas det! *ler och vinkar*

 

Chloe tar Kristinas råd och sätter sig ner på en barstol och fångar bartenderns uppmärksamhet.

 

Chloe: -En Måsteprovadrink tack!

Bartendern: -Ska bli! 

 

Bartendern: -Här varsågod! Det blir 7$.

Chloe: -Tack och här har du pengarna! *ger pengarna och tar drinken*

Charlie: -Har jag sett dig förr eller är du ny här?

Chloe: -Nej jag tror inte det, jag har bott här förut men det var längesen. Jag heter Chloe Jefferson, dudå?

Charlie: -Jag heter Charlie Sun, och jag är också ny här eller ny och ny...jag har bott här i ett par månader nu.

Chloe: -Okej, trevligt!

Charlie: "Shit asså, vad ska jag säga? Hon verkar ju snäll och dessutom skitsnygg!"  

  

Charlie: -Öh...Jag kanske skulle kunna få äran att guida runt dig i staden? Eller jag menar alltså du har ju bott här förr men...öh...ändå? "Jag kan slå vad om att min röst lät helt ostadig!"

Chloe: -Det skulle jag kanske behöva, och ja vi känner ju knappt varandra men du verkar vara en schyst kille! Vad sägs om att vi träffas här imorgon klockan 12:00 eller är du upptagen?

Charlie: "Svara då, svara då!" 

-Öh, ja jag är tyvärr upptagen då, men vad sägs om imorgon klockan 5 på kvällen? Vi kan träffas här om du vill?

Chloe: -Okej! *ler*

Charlie: -Och se till att vara tillräckligt utvilad, det blir en lång kväll! *ler ostadigt*

Chloe: -Visst! *ler ännu mer*

De fortsätter småprata men märker inte kvinnan som kommer in till baren...

Brenda: -Charlie är det här du...! *hon avbryter sig när hon ser vem han pratar med* "Det kan väl inte vara, joo det måste det vara...Chloe!"

Brenda, den mystiska kvinnan rusar in på toaletten.

 

Brenda: "Hur, och varför? Hur vågade Chloe sig tillbaka hit efter vad som hände? Och varför gjorde hon ens det? Kommer hon ens ihåg mig och vad som hände den där natten...?"



Vad tyckte ni om del 1? Jag lovar att det kommer bli mer spännande men det är väl en början antar jag! ;)

   

 
 
isa

isa

2 mars 2013 09:36

:O VILKEN BRA HISTORIA!!!! asså gud jag kan inte sluta läääsa den!!! ;D C: den är spännande, bra, rolig...!! GÖR EN TILL DEL!! du + historian + bloggen = ♥SANT♥ C: fattar inte varför jag skriver så mycket... :o hehe men ändå HISTORIAN ÄÄÄGER!! ♥

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simmer Nea - 7 mars 2014 20:52

Hej alla! Länge sen jag skrev något...Har funderat över detta med bloggen och min sims lust ett tag nu och ville få detta skrivet.  Jag har på senaste tiden läst inlägg på bloggen från förr och vissa gånger känner jag inte ens igen mig! Var en anno...

Av Simmer Nea - 21 november 2013 16:40

Lovade ju er ett inlägg idag, även fast jag är väldigt upptagen idag med ridning och allt...Men lovade och håller det!   Ned och Ninas bröllopsdag kom och de bestämde sig att fira den genom att åka till stranden för att bada. ♥     ...

Av Simmer Nea - 20 november 2013 20:10

Imorgon kommer ett eller några inlägg, lovar! ;) Psst, ledtrådar:     ...

Av Simmer Nea - 16 november 2013 21:40

Hej, jag vet att jag sa att bloggen var nedlagd och så men sanningen är den att jag har lust att starta den igen och börja skriva...Men då kommer det hända det här att jag sviker er igen och att jag inte har nån lust att skriva...Vad ska man göra lik...

Av Simmer Nea - 29 oktober 2013 19:27

Tyvärr...Bloggen är för tillfället nedlagd, jag kan komma tillbaka men chansen är liten...Tack för att ni funnits här, besökt och kommenterat! ♥♥♥♥♥ Bloggen har funnits i över 1 år och jag är glad för det, men just ...

Om mig


Hej! Vem du än är simsare, människa eller alien är du välkommen att läsa denna blogg!

Har du en fråga?

10 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Vad letar du efter?

Arkiv

Emerald

Andra simsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards