livetisims

Alla inlägg under februari 2013

Av Simmer Nea - 16 februari 2013 23:30

Minns ni vad som hände i förra avsnittet? 

Del 1  Del 2 


Nu efter att Ronja och Jon flyttat in så vill jag att de ska tillbringa lite tid tillsammans, jag bestämmer mig för att skicka dem till sommarfestivalen.

 

Först låter jag dem ta ett gratulationskort tsm.

 

Sen får de kyssas lite i solen...

 

Efter det vill jag att de ska få varsin solbränna, en tur i solprejsbåset borde göra susen!

 

 

Ronja blev snygg!

 

Men Jon blev visst lite väl grön...men kolla i bakgrunden på Ronja! ;D

 

Nu är båda två lite hungriga så jag låter dem gå åt varsitt håll för att äta nått, jag skickar Ronja till "tanten i kassan", och Jon till glassmaskinen.

 

Mums!

 

Detta är avslutningen på denna dejt och detta avsnitt. 

 

 

 

Av Simmer Nea - 16 februari 2013 22:54

Jag har spelat på familjen Eddie en väldigt lång tid nu och de har verkligen blivit en av mina favoritfamiljer! Jag har nästan inga bilder på barnen men jag tog nyss ett par bilder med poseplayer på föräldrarna (har laddat ner poseplayer, YEY!) Mamman heter Linnea Eddie och pappan heter Andreas Eddie. Linnea jobbade för i affärer (3) men slutade för barnen, Andreas jobbar som astornaut (militär 10). De har 6 barn, först James Eddie.

 

(Har bara en bild på honom småbarn -.-) 


Sen har de Rasmus Eddie, efter det tvillingarna (som jag inte minns namnet på -.-) och sen blev Andreas i misstag gravid med en alien bebis som jag bestämde mig för att behålla, han heter Allan Eddie och sist Preston Eddie.

 

(Jag har bestämt mig för att Allan ska bli författare och han är redan i nivå 4)

 

(Preston, som nu är barn fast på bilden småbarn)

 

 

(Linnea och Andreas)

 

Av Simmer Nea - 14 februari 2013 12:00

 

Glad alla hjärtans dag på er alla kära läsare! Hoppas ni får en kärleksfull dag! :)

 

P.S Tidinställt inlägg.

Av Simmer Nea - 11 februari 2013 20:07

Hej simsare! Igår skaffade jag WinRar så nu kan jag ladda ner package filer! Dock är det nån inställning än som jag måste fixa men efter det bör det funka :) Hursomhelst har jag ändå använt WinRar och laddat ner på ett annat sätt. Det är 6 st hår och en klänning, alla bilder tillhör Anubis

 

LADDA NER

 

LADDA NER

 

LADDA NER

 

LADDA NER


 

LADDA NER

 

LADDA NER

 

LADDA NER

 

Av Simmer Nea - 9 februari 2013 20:39

Ibland behöver du kanske rensa din simsmapp från allt skräp? Spelet kan bli mindre segare då så jag rekommenderar att du gör detta.

För att komma till sims mappen går du (på PC) till Mina dokument->Electronic Arts->The Sims 3. 

 

Allt detta kan du kasta bort: 

-Det som finns i DCBackup, förutom ccmerged.package spara den. 

-Det som finns i Thumbnails, spelet återskapar allt i den mappen.

-Det som finns i WorldCaches. Vänj dig vid att rensa denna mapp en gång i månaden. OBS: Gäller INTE för Mac!

-CASPartCache, compositorCache, scriptCache, simCompositorCache och SocialCache är cache filer. Radera dessa varje gång du laddar ner en ny packagefil till ditt spel. 


Hoppas det blir till hjälp i era spel! Om ni undrar över något lämna en kommentar! Och kom ihåg att alltid kolla efter före ni raderar något, ifall om det skulle vara fel! 

   

Av Simmer Nea - 4 februari 2013 16:31

Vet ej om jag ska ta bort bloggen eller ej...varför förstår ni nog...Jag har rätt så många skäl varför jag ej skruvit:

-Jag har varit himla upptagen om dagarna...

-Mitt tangentbord fungerar nästan ej...

-Min blogglust är borta...

-Min simslust har också varit borta...


Så tar jag bort livetisims bloggen? Ärligt talat skulle det vara bäst för er (få) som läser denna blogg, jag skriver ändå aldrig nått...Men jag vill ändå ha kvar den...Ni kan väl rösta? 


Tråkigt inlägg jag veet, men nått var jag tvungen att göra eller hur?


Skapa flashcards