livetisims

Alla inlägg under november 2012

Av Simmer Nea - 11 november 2012 18:05

Vet att det skulle ha blivit historia idag... Och jag är ledsen att jag inte har gjort den så, förlåt! Har inte haft ork eller så och nu börjar en jobbig skolvecka igen...med finska prov... Nåja jag är ju tvåspråkig och kan finska men det är ändå väldigt jobbigt med skola och sånt (det tycker väl alla?) Men det är bara att ta en dag i taget. Och alla simsare där ute vet väl vad som händer denna vecka?? Joo, ÅRSTIDER kommer ut!!! :D :D :D LÄNGTAR! Jag borde få mitt spel på Lördag eller Söndag (hoppas jag ialla fall). Om ni missat min lilla genomgång så kan ni läsa den här.

 

(Inte min bild, fast älskar den)

Bilden ovanför har jag dessutom som skrivbordsbakgrund! 

Nästa vecka blir det nog en ganska bra update ändå (åtminstone i helgen :P). Jag skriver inte när inläggen kommer ut denna gång utan bara vilka inlägg som kommer. 

Historian, MYCKET om årstider (och bilder såklart), landskap från en stad (kolla omröstningen), mina favorit sims bloggar med m.m... 

Och notera en liten annan grej; förr bloggade jag för statistikens skull men nu ska jag istället börja blogga för rolighetens skull! ;P Och en till liten grej, tack för alla som laddade ned Zack hushållet! Jag kan säga att mycket har hänt, Cecilia har fått en liten tjej och gift sig med Elliot Keaton (tror att han hette så :P) och Andreas har också gift sig och bor som granne med mig med sin fru och deras flicka Norah, dock kommer Charlie och Samuel snart att dö (de är åldringar) och förresten jag rev strandvillan och flyttade till Jamie Jolinas hus (fast hon bor inte med oss). 

Och jo glömde nästan har ni sett den nya kategorin Historien om Izabella, det är den nya historiens namn!

Ska vänta på att Williams lista sänds nu och sen sätta mig framför tv:n och kolla Solsidan!

 

Landskapsbild från Kina, såå vackert! 


Av Simmer Nea - 9 november 2012 14:27

Blev ju ingen bloggning igår på grund av denna sändning.  Videon inkluderar information om vintern och om det nya prylpaketet 70, 80 och 90-tal (släpps 24 januari 2013). Själv älskade jag när de pratade om Årstider! Längtar SÅ! :D

Men jag ska varken skriva om sändningen eller Årstider utan Quxxn`s videos. Just nu gör hon en let`s play om Övernaturligt. Jag kan rekommendera hennes videor! ;D

Länk till hennes Supernatural let`s play.

Länk till hennes Kvällsnöjen let`s play.

Länk till hennes Leva livet let`s play.

Länk till hennes I Rampljuset let`s play.

Länk till hennes Husdjur let`s play.

Länk till hennes Destination världen let`s play.


Och om jag ska vara ärlig så är hon en av mina idoler! ;P

Just nu kollar jag på hennes I Rampljuset, Övernaturligt och Leva livet, jag har sett färdigt hennes Kvällsnöjen let`s play. 

 

OBS. Videorna är på engelska. 

Av Simmer Nea - 6 november 2012 21:13

Nån önskade att Zack familjen skulle laddas upp på Exchange, har aldrig gjort detta förr men det gick bra! Märkte också att barnen och Charlie heter Fiestad i efternamn (Charlies efternamn före hon gifte sig). Men man kan ju ändra det! ;P

 

Klicka på bilden för att ladda ned. Det enda som behövs är Husdjur! 

 

Av Simmer Nea - 6 november 2012 17:57

Det blir ett hushålls inlägg precis som jag skrev igår. Jag har inte spelat så länge på detta hushåll men det är ändå en av mina favoriter! ;)

Familjen Zack bor i min egenbyggda strandvilla i Sunset Valley. 

Mamman heter Charlie Zack och hennes egenskaper är; bra sinne för humor, modig, familjeinriktad, hopplös romantiker och vänlig. Hon har färdighet 4 i karisma, nivå 3 i matlagning, nivå 6 i händighet och snart har hon bemästrat författande. Hon jobbar inom Journalism (6) och tjänar 1 302 simdaler i veckan tack vare hennes böcker. (Charlie var den sim som jag började med från första början) Fast hon och hennes man skapades tillsammans som rumskompisar i CAS och sen så flyttade jag in dem i varsitt hus (som grannar) och sen började de dejta och därefter flyttade de tillsammans och nu är de gifta och har 2 barn.

 

Pappan Samuel Zack har egneskaperna: bra på att kyssas, kockbegåvning, klumpig, familjeinriktad och konstnärlig. Han har nivå 1 i målning (han hinner typ aldrig måla eftersom att han istället inriktar sig på matlagningen), och nivå 7 i matlagning. Han är kock (5). 

 

(Känner mig väldigt oproffsig nu men glömde att ta en enskild bild på Samuel -.-)

Sen kommer vi till deras två barn.

Först har vi storebror Andreas och sen lillasyster Cecilia. Det lustiga är att Andreas är en kopia av Samuel och Cecilia av sin mamma Charlie.

Andreas är modig, har bra sinne för humor och är tungsovare. Hans betyg är MVG. Och han blir snart tonåring.

 

Sen lillasystern!

Cecilia är geni och atletisk. Hon kan gå på pottan och prata men ännu inte gå. Hon fyller också år snart.

 

De har också en hund som heter Hugo. Hugo är en lekfull jycke, icke-destruktiv och jägare. Han har nivå 4 i färdighet. Hugo är inte skapad i CAS men det är hans föräldrar; jag skapade först dem och sedan skapade jag en sim till deras hushåll och placerade in i stan sen växlade jag snabbt över till deras hushåll och provade att skaffa valpar sen spelade jag ett par dar på Zack hushållet och gick tillbaks till Ändra stad och växlade en av de två han-valparna som fötts till mitt Zack hushåll. 

 

Hugo är vanligtvis inte aggresiv men denna morgon jagade han bort brevbäraren! 


PUUH, mycket förklarning när det gällde den där hunden! ;D 

Det blir som jag skrev igår ingen uppdatering imorgon (tror jag, vem vet jag kanske skriver ett inlägg) men på torsdag blir det, ifall om du missat uppdaterings inlägget hittar du det här.

Förresten finns det nått du önskar att jag skulle skriva? Kommentera!

 


Av Simmer Nea - 5 november 2012 21:01

Det blir troligen en ny historia på söndag, i detta inlägg presenteras huvudpersonens föräldrar och lite vad som kommer hända. Inget namn på den är bestämd ännu men ska planera så mycket jag hinner! Imorgon har jag både prov och en slags teater! Men det ska nog gå bra! ;D Men nu till inlägget.

Huvudpersonen kommer att vara en tjej och här är hennes föräldrar:

Ann-Marie Kullberg

Hon är våg, gillar pop, favoritmaten är grodlår och favoritfärgen är grön.

Egenskaper:

-Inget sinne för humor

-Prydlig

-Snobb

-Snackare

-Tursam

Ur "dotterns tankar": min mamma är van vid service och bryr sig inte så mycket om andra än sig själv, hon har ofta tur och pappa har alltid varit en riktig gentleman och inte ens haft en tanke att flörta med kvarterets snyggaste simmar.

 

Mamma som 18 åring.

Erik Andersson

Han är vattuman, älskar klassisk musik, äter helst fin limepaj och klär sig i havsblått.

Egenskaper:

-Flörtig

-Prydlig

-Ordentlig

-Vänlig

-Tursam

Ur "dottens tankar": jag har alltid gillat min pappa bättre, jag vet inte varför... Han är precis som mamma en riktig lyckost och råkar aldrig illa ut, pappa kommer från en ganska fattig familj men han verkade ändå imponera tillräckligt på mamma att de gifte sig.

 

Han älskade också att träna som ung!


Kort och gott! Historien handlar om en tjej som blir utstött i skolan och hon vågar inte säga åt nån, förutom en person; hennes ända vän i skolan som heter Sebastian. I smyg träffas hon och Sebastian och till slut så... 

Hehe! ;P Resten så får senare...

 

Av Simmer Nea - 5 november 2012 20:36

Här kommer lite info om när det kommer uppdatering! ;)

Tisdag-Ett av mina favorithushåll.

Onsdag-För upptagen (läxor, m.m...)

Torsdag-Quxxn`s videor

Fredag-Kanske nått litet inlägg

Lördag-Paus

Söndag-Kanske ny historia!


Japp, detta är schemat för denna vecka! Som ni ser kommer kanske första delen av min nya historia ut i slutet av veckan. :D

 

En söt liten katt ligger och sover!

 

Av Simmer Nea - 1 november 2012 20:26

Uppdaterade ikväll och fick syn på denna:

 

Ser ni Årstider iconen? Denna kanske inte är så speciell men blev helt: ÅRSTIDER, ÅRSTIDER, ÅRSTIDER! :D

Nåja ska se vad annat uppdaterningen för med sig nu! ;)

 

Av Simmer Nea - 1 november 2012 15:56

 

RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!


Ville bara påminna er om en ny omröstning! :P

 

Skapa flashcards